Підготувала і провела: вчитель початкових класів, вихователь ГПД Канівської гімназії імені Івана Франка Канівської міської ради Черкаської області Адаменко Людмила Леонідівна
Мета: випробувати кмітливість дітей; розвивати здатність до уявлення; навчитись працювати з книжкою, шукати потрібну інформацію.
Хід конкурсу
1-й конкурс „Коло загадок”.
Ведучий. Увага! Увага! Починаємо перший конкурс. Оголошую коло загадок. Подивимось, яка з команд знає більше загадок. Я виголошую тему, а ви згадуєте і промовляєте загадки на цю тему.
Пропоновані теми: „Рослини”, „Тварини”, „Птахи”, „Пори року”, „Явища природи”, „Людина”, „Транспорт” та ін.
2-й конкурс „Перехресний поєдинок”.
Команди задають одна одній загадки у словесній формі. Інші команди називають відгадки.
3-й конкурс „Пантоміма”.
Команди задають одна одній загадки у пантомімній формі. Інші команди називають і загадку, і відгадку.
4-й конкурс „Птахи. Жартівливі запитання”.
Команди по черзі виймають номерки і відгадують загадки:
1. Який птах має назву, що збігається з прізвищем письменника? (Гоголь.)
2. Який птах має назву танцю? (Чечітка.)
3. Коли температура тіла горобця нижча: взимку чи влітку? (Завжди однакова.)
4. Яка річка України (притока Дніпра) „літає” ? (Тетерів.)
5. Який птах має назву корабля? (Фрегат.)
6. Які птахи мають назви рослин? (Подорожник, чечевиця.)
7. Який птах формою оперення хвоста нагадує зображення музичного інструмента? (Птах – ліра.)
8. Який птах має назву, що збігається з назвою частини струнних музичних інструментів? (Гриф.)
9. У назві якої свійської тварини треба змінити тільки одну букву, щоб перетворити її в хижого птаха? (Осел – орел.)
5-й конкурс „Школа”.
За кожну правильну відповідь – 1бал.
Біле поле, чорне насіння,
Хто його сіє, той розуміє. (Книжка.)
Чорний Іван, дерев’яний каптан.
Де носом поведе, там помітку кладе. (Олівець.)
Яке поле не виореш? (Поле зошита.)
Біле поле, гусак на нім оре,
Чорне насіння, мудрий його сіє. (Папір, ручка, чорнило.)
Він нам, як мама, дорогий,
Він хоче нас навчити
Любити край чудовий свій.
Це мудрий наш... (Учитель.)
Ось до класу всіх скликає
Голосистий цей дзвінок,
І ми радо поспішаєм
Не в садок, а на ... (Урок.)
Входять у неї сліпими,
А виходять зрячими. (Школа.)
Буква ця усім відома: перед Я вона стоїть.
В ній – дві палички і коло – здогадаєтесь умить. ( Ю )
Я такий же , як знак розділовий,
І відомий шкільній дітворі.
Та в словах української мови
Я пишуся не внизу, а вгорі. (Апостроф.)
Що стоїть посередині Києва? (Буква Є.)
Що за літера така – гарно мовить, голос має,
Але слів не починає. (Буква И.)
Коли хочеш ти читати, то мене повинен знати,
А коли мене не знаєш, то нічого не вгадаєш. (Абетка.)
Стали букви у рядок.
І побігли в дитсадок.
Хто у них за ватажка?
Ну, звичайно, буква... (А)
Підсумкове слово журі.
|